اجرای رسیتال پیانو کلاسیک ایرانی در هنرسرای خورشید
آشتی با هنر در «کافه رخ»
اجرای نمایش «سوسک پری» در نجفآباد
تلفیق هنر و سرپنجه بانوان اصفهان
سینماهای سیتی سنتر اردیبهشتماه افتتاح میشود
«افرا یا روز میگذرد» را بشنوید
پرچم تئاتر اصفهان بالاست
نوآوری باید در قالب موسیقی سنتی انجام شود
سینما ایران، سینما ویران
سینما ایران، سینما ویران
«افرا یا روز میگذرد» را بشنوید
اجرای رسیتال پیانو کلاسیک ایرانی در هنرسرای خورشید
آشتی با هنر در «کافه رخ»
اجرای نمایش «سوسک پری» در نجفآباد
تلفیق هنر و سرپنجه بانوان اصفهان
سینماهای سیتی سنتر اردیبهشتماه افتتاح میشود
پرچم تئاتر اصفهان بالاست
نوآوری باید در قالب موسیقی سنتی انجام شود
نسل فردا - رسیتال پیانو کلاسیک ایرانی با هنرمندی کاوه صالحی، 24 اسفندماه در هنرسرای خورشید اجرا میشود. رسیتال یک اجرای سازی یا آوازی موسیقی است که ممکن است یک نوازنده در آن برجستهتر باشد و در برخی موارد با پیانو همراه شود یا اجرای آثاری از یک آهنگساز است. هنرسرای خورشید یکی از مراکز هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان میزبان کاوه صالحی نوازنده پیانو است که روز پنجشنبه 24 اسفندماه به اجرای آثار کلاسیک ایرانی میپردازد. علاقه مندان برای تهیه بلیت میتوانند به سایت نوای مهر www.navayemehr.ir مراجعه کرده یا با شماره 34593560 تماس حاصل کنند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
آیین افتتاحیه «کافه رخ» در محیط داخلی تالار هنر استان اصفهان برگزار شد. در این مراسم، حمید دهقانی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، محمدعلی صرامی، مدیر امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، محمدرضا رهبری، مدیر تالار هنر اصفهان و برخی اهالی تئاتر اصفهان چون فریدون خسروی، رهام بحیرایی حضور داشتند. الهام فدایی، مدیر «کافه رخ» درباره افتتاح این کافه گفت: در روند راه انداختن «کافه رخ»، دغدغهای شخصی برای ایجاد مأمنی برای ارتباطبین خبرنگاران و اهالی هنر و به وجود آوردن محیطی برای آشتی هنرمندان عرصههای گوناگون با یکدیگر داشتم.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نمایش «سوسک پری» به کارگردانی میثم طاهری تا ۲۵ اسفندماه درتماشاخانه «نگاه» نجفآباد به روی صحنه میرود.اردشیرصالحپور، نویسنده «سوسک پری»، داستانی عامیانه را در قالب نمایشنامه به رشته تحریر درآورده تا ارزش انسان بودن را به کودکان آموزش دهد. او در این داستان، زندگی پیرمرد و پیرزنی را روایت میکند که سالهادر آرزوی داشتن فرزند، روزگار میگذرانند تا اینکه یک سوسک به خانه آنها وارد میشود و درخواست میکند او را به فرزندی بپذیرند. در ادامه، این سوسک خوشصدا، پسر پادشاه را شیفته خود میکند، اما پیرزن و پیرمرد به بهانههای مختلف او را از پادشاه پنهان میکنند تا اینکه ماجراهای دیگری رخ می دهد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
با نزدیک شدن به سال نو و نوروزی دیگر، بسیاری از خانوادهها برای فراهم کردن مقدمات سفره هفت سین دست به کار شدهاند؛ یکی از این اقدامات کاشت سبزه است که قدمت بسیار طولانی و طرفداران بسیاری دارد به طوریکه معتقدند سبزه هفت سین را باید خودشان بکارند تا سال جدید برایشان خوش یمن باشد.
یکی از زیباترین ویژگی سفره هفتسین وجود سبزه آن است؛ به این دلیل که سبزه با رنگ و طراوت خود دلها را شاد میکند و با نگریستن به آن طلوع سال جدید را زیباتر میکند. در ایران باستان رسم بر این بود که 25 روز قبل از نوروز در کاخ پادشاهان 12 ستون از خشت خام برپا میساختند و بر هر کدام یک نوع غله میکاشتند و معتقد بودند اگر سبزهها خوب بروید سال پر برکتی در پیش خواهند داشت.
از فلسفه و تفکر پشت این سنت شاد که بگذریم، به نحوه درست کردن آن میرسیم. در این راستا دفتر تخصصی سالمند سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با رویکرد افزایش روحیه شهروندان ارشد، به برگزاری جلساتی با عنوان « سبزهآرایی و آماده کردن سبزه عید نوروز» اقدام کرده است.
در این جلسات که با استقبال فراوان بانوان روبهرو شد، بتول اسفندیاری از مدرسان با سابقه آموزش سبزهآرایی به ارائه تجربیاتش پرداخت و راهکارهای جالبی که نتیجه سالها تجربه و تلاش بود را در اختیار علاقهمندان به هنر سبزهآرایی گذاشت.
شناخت بذرها و دانهها
بتول اسفندیاری نخستین قسمت آموزش خود را به شناخت بذرها و دانهها اختصاص داد و گفت: به طور کلی بذرها را میتوان به دو گروه تقسیم کرد: گروه اول بذرهای ظریف یا لعابدار مثل بذر شاهی، منداب (کیکج) خاکشیر، خرفه، ریحان و ...است. گروه دوم بذرها و دانههای سخت یا بدون لعابی مانند عدس، ماشک، ماش، لوبیا چیتی، باقالا، تخم آفتابگردان، تخم کدوی مرمری، گاودانه و ... است که هر کدام از این بذرها خصوصیات ویژه خود را دارند و در این جلسه به شرح آن میپردازیم.
گروه اول: بذرهای ظریف و لعابدار
مدرس سبزهآرایی در این مورد اظهار داشت: ویژگی مهم این بذرها این است که حتما باید روی سطح شیبدار مالیده شود؛ همچنین این بذرها، زمان عملآوری کوتاهی دارند. به طور مثال بذر منداب در فصل تابستان در مدت 4 روز و در زمستان 6 روزه آماده میشود.
مراحل مختلف سبز کردن بذر
الف) خیس کردن: وی با بیان اینکه خیس کردن بذر مورد نظر، نخستین مرحله سبزه انداختن است، افزود: این بذرها چون خیلی ظریف هستند، زمان خیساندن کوتاهی دارند و معمولا بین 2 تا 4 ساعت برای این کار کافی است. مقدار آبی که روی بذر میریزیم باید به اندازهای باشد که حالت ژلهای به خود بگیرد تا به راحتی روی ماکت مالیده شود.
اسفندیاری با اشاره به مقدار آب لازم برای خیس کردن بذرهای لعابدار بیان کرد: برای شاهی، خاکشیر و ریحان، 5 برابر مقدار بذر و برای کیکج 2.5 برابر مقدار بذر آب نیاز است.
ب) آماده کردن و روکش کردن زمینه ماکت: کارشناس برنامه سبزهآرایی آماده کردن ماکت را دومین مرحله سبزه دانست و گفت: فرقی ندارد که سطح مورد نظر چه جنسی باشد، به طور مثال از سبدهای پلاستیکی، توپ، بطری یا ماکتهای ساخته شده یا یونولیت میتوان استفاده کرد. وقتی زمینه مناسب و دلخواه را انتخاب کردید، سطح آن را با یک لایه پنبه به ضخامت یک سانتیمتر بپوشانید و سپس یک لایه تنظیف روی آن بکشید و با سوزن ته گرد آن را روی ماکت محکم کنید.
ج) روش مالیدن بذر روی ماکت: وی ادامه داد: قبل از آغاز این مرحله، باید سطح ماکت را که از قبل با پنبه و تنظیف روکش کردهاید، با آبافشان خیس کنید؛ سپس یک لایه از بذر خیس خورده را به طور یکنواخت روی سطح بمالید؛ اگر زیاد بمالید، بذرتان کپک میزند. همه بذرهای لعابدار را به همین صورت روی ماکت میمالیم به جز بذر خرفه که میتوانید با استفاده از تخم شربتی یا خاکشیر مخلوط کنید و به صورت ضخیمتری روی سطح بمالید.
د) قرار دادن روکش نایلونی روی ماکت آماده شده: اسفندیاری افزود: بعد از مالیدن بذر روی سطح، مجددا آن را آبافشانی کنید و یک روکش نایلونی شفاف که مقداری بزرگتر از ماکت باشد روی کار قرار دهید؛ به طوریکه نایلون با سطح کار تماس نداشته باشد. روی نایلون 2 سوراخ بزنید و اضافههای آن را زیر کار ببرید. سپس داخل ساختمان در جای پر نور قرار دهید، دقت کنید در معرض مستقیم آفتاب نباشد.
ه) آبدهی و نگهداری تا مرحله آماده شدن: وی گفت: روز اول 3 مرتبه، بذرها را با آبافشان اسپری کنید و روکش نایلونی را روی کار بگذارید. از روز دوم به بعد به علت اینکه بذرها ریشه کرده بهتر است از آبپاش استفاده کنید. روز سوم و چهارم برگهای ریز به رنگ سبز کمرنگ روی سطح کار نمایان میشود و در این مرحله، سبزه به روزی 2 بار آبدهی احتیاج دارد و باید سبزه سیراب شود. سبزه آماده شده را در تابستان در جای خنک و به دور از نور آفتاب مستقیم قراردهید؛ اما در زمستان روزها در هوای آزاد و به دور از آفتاب و وزش باد و شبها به محیط خانه منتقل کنید.
گروه دوم: بذرهای سخت و بدون لعاب: این مدرس سبزه آرایی با اشاره به کاشت ماش، ماشک، عدس و گندم اظهار داشت: این بذرها چون بدون لعاب و درشت هستند نمیتوان آنها را روی سطح کار مالید، بلکه باید داخل ظرف مورد نظر ریخته شوند، البته با روشهای خاصی میتوان این دانهها را به صورت شیبدار سبز کرد و نکته دیگر اینکه این گروه از دانهها زمان عملآوری طولانیتری داشته و برای سبز شدن به زمان بیشتری احتیاج دارند.
وی افزود: برای خیساندن دانههای ریزتر مثل عدس، ماش، ماشک و گندم 2 روز زمان و برای دانههای درشتتر مانند لوبیا و باقالا به 3 روز زمان برای خیساندن نیاز داریم. وقتی دانهها به مدت لازم خیس خوردند آنها را داخل یک کیسه نخی ریخته و داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. روزی 2 بار کیسه پارچهای را باز کرده و دانهها را آبیاری کنید و هر بار کیسه را پشت و رو کنید تا رطوبت و نور به همه جای آن برسد.
اسفندیاری ادامه داد: بعد از 3 تا 4 روز دانهها ریشه کرده و جوانهها به صورت قلابی در میآیند، سپس آنها را در ظرف مورد نظر بریزید؛ دقت کنید دانهها روی هم انباشته نشود و به صورت یکنواخت داخل ظرف پهن شود، بعد روی آن پلاستیک شفاف نازک با چند سوراخ بکشید.
وی گفت: 2 روز اول باید روزی 3 مرتبه دانهها را با آبافشان اسپری کنیم، روزهای بعد که ریشهها فعال و جوانهها کمی بلند شد به 2 مرتبه آبدهی نیاز دارد، سبزه باید سیراب شود. 2 روز اول سبزه را داخل محیط خانه بگذارید و بعد از 2 روز، نایلون را برداشته و سبزه را یک روز دیگر در همان محیط قرار دهید، بعد از گذشت یک روز سبزه را به هوای آزاد بیرون منتقل کنید.
برنامه سبزه آرایی ویژه شهروندان ارشد اصفهان با استقبال فراوان مخاطبان خود روبهرو شد؛ به طوریکه تمام شرکتکنندگان در سکوت به توصیههای کارشناس برنامه دقت کرده و پس از آن سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ میگرفتند. برنامه سبزه آرایی با داشتن حال و هوای نوروز و بوی عید و سبزه به پایان رسید و شهروندان ارشد با فراگرفتن ایدههای بسیار قول کاشتن سبزهای متفاوت را به یکدیگر میدادند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مجموعه سینمایی اصفهان سیتی سنتر با ظرفیت ۲۲۵۰ صندلی، اردیبهشت ماه ۹۷ افتتاح میشود.
مدیرعامل پروژه اصفهان سیتی سنتر در گفتوگو با ایمنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموعه سینمایی قلب شهر، با تعداد هشت سینما در ابعاد و ظرفیتهای مختلف، اردیبهشتماه سال ۱۳۹۷ در مجموعه تجاری، فرهنگی، تفریحی و گردشگری اصفهان سیتی سنتر افتتاح میشود.
مسعود صرامی تصریح کرد: سالن همایش ۱۰۷۵ نفره این مجموعه، در حال بهرهبرداری است و سینماها هم با ظرفیتهای ۳۸۴، ۳۲۴، ۹۴ و ۷۴ نفره برای خدمترسانی به سینما دوستان آماده میشود.
وی افزود: دو سالن سینمای خصوصی وی آی پی با ظرفیتهای ۲۰ و ۳۶ نفره، بهعنوان کوچکترین سالنهای سینمایی اصفهان سیتی سنتر محسوب میشود و در مجموع، این هشت سالن سینما بهاضافه سالن همایش، ۲۲۵۰ صندلی را در فضای سینمایی مجموعه قلب شهر ایجاد میکند.
صرامی با اشاره به زمان افتتاح این مجموعه سینمایی گفت: تلاش میکنیم با افتتاح سینماها در اردیبهشتماه سال ۱۳۹۷، بتوانیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را بهطور کامل پوشش دهیم و اکران فیلمهای جشنواره فجر سیوهفتم را نیز در این مجموعه شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: این سینماها با ظرفیتهای مختلفی ساخته شده تا بتواند به همه نیازهای سینمایی شهر پاسخ دهد، برای نمونه، سینماهای کوچک مجموعه با ظرفیتهای ۷۷ و ۸۸ نفره، میتواند برای نمایش فیلمهای گروه هنر و تجربه مناسب باشد.
مدیرعامل پروژه اصفهان سیتی سنتر با برشمردن دیگر ویژگیهای این مجموعه سینمایی ادامه داد: برای این مجموعه، از جدیدترین و بهترین تجهیزات روز سینمایی دنیا مثل تجهیزات کنسرت هال بهره گرفتهایم و نوع طراحی سالنها هم بهگونهای است که بتواند بهترین زاویه دید را برای مخاطبان ایجاد کند. همچنین سیستم صوتی سینماها به شکلی طراحی و پیادهسازی شده که مخاطبان در هر قسمت از سالن، میزان مشابهی از صدا را دریافت کنند.
صرامی خاطرنشان کرد: یکی از سالنهای این مجموعه با ظرفیت ۱۸۰ نفره، بهصورت دو منظوره و برای اکران فیلمهای سینمایی و اجرای تئاتر، طراحی و ساخته شده و سالن کنسرت هال مجموعه هم میتواند علاوه بر کنسرت، برای برگزاری همایشها و مراسم دیگر نیز استفاده شود و در قالب یک سالن چند منظوره بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نمایشنامه «افرا یا روز میگذرد» نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی علی صلاحی، چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه در هنرستان هنرهای زیبا اجراخوانی میشود. دستیار کارگردان این نمایش در گفتوگو با ایمنا پیرامون جزئیات آن گفت: بهرام بیضایی در «افرا یا روز میگذرد» محدودیتهای روایی را شکسته و وظیفه روایت بخشهای مختلف قصه را به شخصیتهای مختلف آن داده است. به این ترتیب، مخاطب به جای یک قصهگو، با چند راوی روبهرو میشود و میتواند نقش مؤثر و زنجیرهوار هر یک از این افراد را در رقم زدن سرنوشت خود و دیگری دریابد. امیرحسین صانعیپور ادامه داد: موضوع این نمایشنامه، انتقادی اجتماعی است و مانند دیگر آثار بهرام بیضایی، بر پایه شخصیتهای ماجرا و گاه با وارد کردن شخصیتهای جدید شکل مییابد. در «افرا یا روز میگذرد»، همه اتفاقات به زمان گذشته مربوط است و در زمان حال روایت میشود، به همین سبب تلقی رایج از کنش نمایشی که معمولا در زمان حال رخ میدهد، از میان رفته و صحنههایی را خلق کرده که در تاریخ ادبیات نمایشی ایران، کم نظیر است. وی با اشاره به عوامل این نمایشنامهخوانی گفت: علی صلاحی که سالهای متمادی در عرصه آموزش بازیگری در تهران و شهرستانها فعال بوده و پیش از این، کارگردانی نمایشنامهخوانی و نمایشهای مختلفی را در تهران و شهرستانها برعهده داشته، کارگردانی این نمایشنامهخوانی را برعهده دارد و من به همراه زهرا قدوسی، فرشته خواجه، زهرا صادقی، مسعود باقرپور، محمد راکعی، امیرحسین اسماعیلی، نگین ایرانپور، مرداس سیدین و محمد امین مهران، نقشخوانان این اجرا هستیم.صانعیپور خاطرنشان کرد: برای آماده کردن این اجرا، ماهها تمرین مداوم داشتهایم و امیدواریم ماحصل این تلاش، یک اجرای کم نظیر باشد. ضمن تشکر از جواد بدیع صنایع، مدیر آموزشگاه سینمایی جام جم از علاقهمندان دعوت میکنم چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه، رأس ساعت 30: 17 شاهد اجرای ما در هنرستان هنرهای زیبا باشند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
با معرفی برگزیدگان دومین جشنواره منطقهای تئاتر خیابانی شرهانی، ۹ جایزه در بخشهای مختلف به اصفهانیها رسید.
کارگردان نمایش «اروند که تو را پس نمیداد» در گفتوگو با ایمنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: دومین جشنواره منطقهای تئاتر خیابانی شرهانی، با حضور ۱۵ گروه نمایشی از ۱۵ استان کشور در دهلران برگزار شد و نمایندگان تئاتر استان اصفهان که با سه نمایش به نامهای «عباس» به کارگردانی دلارام ترکی، «پنجاهوپنج دقیقه» به کارگردانی مجتبی خلیلی و «اروند که تو را پس نمیداد» به کارگردانی اینجانب به این جشنواره راه یافته بودند، در مجموع توانستند ۹ جایزه را در بخشهای مختلف از آن خود کنند. نورالله لک با اشاره به نام برگزیدگان اصفهانی این جشنواره گفت: در بخش موسیقی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به محمد نادری، سرپرست گروه موسیقی نمایش «اروند که تو را پس نمیداد» رسید و در بخش طراحی فضا از آدینه رحیمنژاد برای نمایش «پنجاهوپنج دقیقه» تقدیر شد. همچنین در بخش بازیگری زن، فرخنده برفیدریایی از خمینیشهر اصفهان، جایزه دوم بازیگری و لوح تقدیر را برای بازی در نمایش «اروند که تو را پس نمیداد» و دلارام ترکی از اصفهان، دیپلم افتخار مقام اول و تندیس جشنواره را برای بازی در نمایش «عباس» گرفت.
وی افزود: در بخش بازیگری مرد هم رضا ملکی از خمینیشهر برای بازی در نمایش «اروند که تو را پس نمیداد» دوم شد و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره بازیگری اول مرد به محمدهادی عطایی، بازیگر نمایش «پنجاهوپنج دقیقه» اهدا شد. بنده هم به همراه مجتبی خلیلی، لوح تقدیر و جایزه بخش طراحی و ایدهپردازی را برای نمایشهای «اروند که تو را پس نمیداد» و «پنجاهوپنج دقیقه» دریافت کردیم.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نوآوری باید در قالب موسیقی سنتی انجام شود و امروز شاهد دور شدن از موسیقی سنتی ایرانی به معنی نوآوری هستیم.
اجرای دونوازی ساز کمانچه توسط مهرزاد اعظمی کیا و ساز تنبک توسط همایون جهانشاهی بر صحنه هنرسرای خورشید یکی از نمونههای اجرای موسیقی ایرانی بود که ارتباطی عمیق با مخاطبان برقرار کرد.
این اجرا که به همت دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان محقق شد توانست هنر بداههنوازی و تواناییهای ساز کمانچه را به رخ بکشد.
بیات ترک آغازگر اجرای مهرزاد اعظمیکیا بود؛ قطعهای که در این دستگاه اجرا شد بسیار طعم شیرینی داشت، این شیرینی تا انتهای اجرا و حضور در دستگاه راست پنجگاه، سهگاه و ماهور ادامه پیدا کرد.
مهرزاد اعظمی کیا پیرامون برگزاری این کنسرت اظهار داشت: قرار بود برای اجرای این کنسرت جارتین درتاکور نوازنده چیرهدست هندی در کنار من باشد و قرار بر این بود که اجراهایی که در 22 شهر آلمان در کنار هم داشتیم را در ایران تکرار کنیم، این موضوع مورد تأکید این هنرمند برجسته بود؛ اما با تمام تلاشها و پیگیریها امکانپذیر نشد.
این هنرمند در ادامه گفت: قطعات این کنسرت متولد اجراهای آلمان هستند، شهر به شهر این قطعات شکل گرفت. اکثر این قطعات از شیوه بداههنوازی پیروی میکند.
وی از نوآوریهای بیریشه گله کرد و افزود: نوآوری باید در قالب موسیقی سنتی انجام شود، امروز شاهد دور شدن از موسیقی سنتی ایرانی به معنی نوآوری هستیم.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: مسئله سینما «ایران» بر سر این نیست که سند سینما پیش از دستور مقام معظم رهبری، به نام دیگری خورده یا پس از آن، وظیفه بازسازی سینماها به حوزه هنری سپرده شده و بنابراین، حوزه هنری باید این کار را انجام بدهد.
به گزارش ایمنا، محمد حمزه زاده که برای بازدید از روند بازسازی سینما ساحل به اصفهان آمده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت سینما ساحل، پس از بازسازی از ۶۰۰ به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته و این مجموعه ۹ سالنه در آیندهای نزدیک به یک مرکز فرهنگی برای توزیع محصولات فرهنگی تبدیل میشود و گردهمایی هنرمندان نیز میتواند در همین مکان برگزار شود.
سینماسازی وظیفه حوزه هنری است
وی درخصوص تخریب سینما «ایران» گفت: در حال پیگیری پرونده سینما ایران هستیم و به محض اینکه این سینما به حوزه هنری واگذار شود، مثل سینما فلسطین، پردیس چهارباغ و سینما ساحل، آن را به یک سینمای مدرن تبدیل میکنیم. خیلی از سینماهایی که به حوزه هنری واگذار شده، به شکل یک قطعه زمین یا ساختمان مخروبه بوده و حتی گاهی مالکان قبلی آن، قصد تغییر کاربری آن را داشتهاند، اما تجربه نشان داده هر جا حوزه هنری وارد عمل شده، به احیای سینماها کمک کرده است.
حمزه زاده تصریح کرد: حوزه هنری و بنیاد شهید، زیرمجموعه نهاد رهبری هستند و با تقسیم وظیفهای که صورت گرفته، اداره فضاهای فرهنگی و سینمایی به حوزه هنری واگذار شده، بنابراین بهتر است هر کس به کار خود بپردازد. مسئله سینما ایران بر سر این نیست که سند سینما، پیش از دستور مقام معظم رهبری به نام دیگری خورده یا پس از آن، وظیفه بازسازی سینماها به حوزه هنری سپرده شده و بنابراین حوزه هنری باید این کار را انجام بدهد.
وی افزود: پروسه قضایی سینما «ایران» در حال طی شدن است. یادمان باشد که سینما فلسطین هم همین وضعیت را داشت و آن را از زیر تیشه و کلنگ مالک بیرون کشیدیم و به شکلی که مشهود است، آن را بازسازی کردیم.
رئیس سازمان سینمایی سوره مهر با اشاره به بازسازی سینما «اندیشه» ادامه داد: توافقنامههای لازم برای بازسازی سینما اندیشه در حال نهایی شدن است و پس از طی مراحل واگذاری و اتمام ساخت سینما ساحل، شروع به بازسازی آن خواهیم کرد.
اختصاص دو سالن برای سینمای کودک
مصطفی حسینی، مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان نیز در خصوص ویژگیهای سینما ساحل گفت: ابتدا قرار بود این سینما با هفت سالن ساخته شود، اما دو سالن اختصاصی کودک با ظرفیت ۲۰ و ۳۰ نفره به آن اضافه شد و درمجموع دارای ۹ سالن شد. بین دو سالن کودک نیز فضایی برای مهدکودک در نظرگرفته شده تا والدین بتوانند به راحتی به تماشای فیلم بپردازند.
وی افزود: این سینما دارای یک سالن روباز ۱۵۰ نفره خواهد بود که نمونه آن در کشور وجود ندارد و مخاطب میتواند منظره سیوسه پل و صدای هدست را در آن داشته باشد. به طور کلی میتوان گفت پردیس سینمایی ساحل از نظر کمی و کیفی در کشور بی نظیر است.
افتتاح سینما ساحل در اردیبهشت ماه ۹۷
حسینی با اشاره به زمان بهره برداری از سینما ساحل گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم آن را در هفته اصفهان افتتاح کنیم و البته این امر محقق نمیشود، مگر به کمک شهرداری اصفهان که در بازسازی این سینما یاریگر ماست.
وی درخصوص تخریب سینما «ایران» اظهار کرد: مباحث حقوقی این سینما در جریان است، اگر چه اکنون سینمایی در کار نیست و یک تکه زمین از آن باقی مانده است. در هر صورت، طرح بازسازی سینما ایران و سینما اندیشه آماده است و به محض واگذاری اقدام به بازسازی آن خواهیم کرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.